Webkamery

• Délka: 25 km
  • Obtížnost: malá
  • Technická náročnost: střední
  • Kudy pojedete: náměstí Republiky - Štruncovy sady - po naučné stezce Údolím Berounky - Bolevecký rybník - po žluté Senecký a Kamenný rybník - po zelené Kolomazná pec a rozcestí Zálužská silnice - (volitelně výjezd na Krkavec) - po CT 2151 Chotíkov, Košutka, rozhledna Sylván, Radčice - po naučné stezce Údolím Mže do Plzně - Nové divadlo -náměstí Republiky

A máme tady středně náročný výlet po krásách nejbližšího okolí Plzně. Příjemná 25kilometrová projížďka vás provede kolem Boleveckých rybníků. Pokud se vám nebude chtít šlapat na Krkavec, podíváte se na Plzeň z rozhledny na Sylvánu. Jedná se sice o okruh vhodnější pro krosová kola, na trase ale není žádný náročný terén, pouze kolem Kolomazné pece jsou dva kratší úseky vedoucí po užší stezce s kořeny. Pokud vynecháte výjezd na Krkavec, nečeká vás ani žádné prudké stoupání. Je skoro až s podivem, jak se dá z centra snadno dostat do přírody. Přesvědčte se sami.

Panorama Seneckého rybníka

Stačí se z náměstí vydat kolem Mlýnské strouhy ke Štruncovým sadům, projet kolem fotbalového stadionu Viktorie Plzeň a za soutokem Mže s Radbuzou přes lávku a po naučné stezce Údolím Berounky přejet louky za Roudnou. Asi 100 m za kruhovým objezdem pod Bílou Horou odbočíme vlevo na cestu, která nás dovede přímo k Velkému boleveckému rybníku, kde se stočí cesta vpravo. Zanedlouho se k nám připojí žlutá turistická trasa (paralelně s CT 2151) z Bílé Hory, které se držíme kolem Košináře i Seneckého rybníka až ke Kamennému rybníku. Kamenný a Velký Bolevecký rybník patři mezi nejoblíbenější místa ke koupání v téhle části Plzně, takže pokud sem vyrazíte v létě, určitě se neváhejte osvěžit.

Dále budeme sledovat zelenou turistickou trasu. Není důvod se obávat terénu, většinou pojedete po široké, štěrkem zpevněné cestě.  Pouze poslední úsek (200m) před Kolomaznou pecí je kořenovitý, dá se ale lehce objet neznačenou cestou. Následně se křižuje silnice na Záluží a dojede se na rozcestí Zálužská silnice, kde se vydáme prudce vlevo po CT 2151 po hrubém asfaltu. Pro nenasytné cyklisty se nabízí možnost vystoupat po silnici (CT 35) a asflatové cestě (žlutá a zelená turistická trasa) na Krkavec, kde je rozhledna a občerstvení a sjet například po červené, kde je ovšem poměrně prudké klesání a náročnější terén. Ostatní si ušetří zhruba 150 výškových metrů a 3 km vzdálenosti a pokračují po zvlněné cyklotrase 2151 až na kraj Chotíkova, kde je možné se zastavit v cyklobufetu (značeno).

Výhled z rohledny Sylván na Plzeň

Po občerstvení se opět vrátíme na CT 2151 vedoucí  v tomto úseku společně s modrou turistickou trasou. Pěknou lesní cestou se dostaneme až na kraj Plzně, kde můžete za pár korun vystoupat na rozhlednu Sylván, ze jejíhož ochozu budete mít Plzeň jako na dlani. Poté si už můžete užívat sjezdu do Radčic po asfaltu. Stále po CT 2151. Až z Radčic se držíme naučné stezky Údolím Mže, případně CT 37, které nás dovedou až k autobusovému nádraží rovinatou nivou Mže. Cestou na náměstí využijeme cyklostezku zřízenou podél Přemyslovy ulice. Ještě se pokocháme pohledem na Nové divadlo v Plzni a už jsme v samém centru na konci trasy dlouhé 22 km, s výjezdem na Krkavec pak 25 km.

Mapa cyklotrasy Z města ven

Text byl upraven podle cyklotrasy na http://kola-plzen.blogspot.cz/. Na blogu Pilsen bike najdete další tipy na cyklovýlety po Plzni a okolí pro sváteční i náročné cyklisty.